Thursday, December 21, 2017

Permudahkanlah Ya Allah

Bismillahirrahmanirrahim...

Ya Allah, ampunilah segala dosa dan khilafku, ya Allah. Aku selalu hanya mencariMu bila dalam kesusahan, dan sering pula melupakanMu bila datangnya senang.

Ya Allah, hambaMu ini sangat lemah, ya Allah. Engkau lah pemilik hatiku, Engkau yang memberinya nikmat iman, dan Engkau jua lah yang mampu menghilangkannya. Engkau pemilik hidayah, ya Allah, maka isikanlah hati ini dengan cinta untuk dekat denganMu.

Ya Allah, hari ini benda yang aku tak jangka berlaku telah terjadi. Mungkin lebih tepat benda yang aku nanti utk berlaku telah berlaku. Dan tiada sesuatu yang berlaku tanpa pengetahuanMu dan sesungguhnya perancanganMu lah yang terbaik.

Ya Allah, seandainya insan yang ku temui ini, kehadirannya adalah baik untuk agamaku, akhiratku, duniaku, keluargaku, dan insan disekeliling ku, maka Engkau permudahkanlah urusan kami. Satukanlah hati kami dalam redha dan rahmatMu. Jadikan lah hati kami sentiasa berpaut pada tali agamaMu, memburu cinta dan redhaMu, sentiasa mengingatiMu setiap masa.

Ya Allah, jagakan lah hati kami agar tiada dalam tempoh perkenalan ini berlaku sesuatu yang di luar dari redhaMu. Tiada hubungan yang lebih sempurna tanpa rahmat dari Mu. Limpahkan lah rahmatMu kepada kami. Jaga lah hatiku dan hatinya.

Ya Allah, perkenankan lah doaku.

No comments: