Monday, June 28, 2010

..Ku Faham..

Belakangan ini (ayat format bm sket ya..), aku sudah tidak ketahuan hendak mengepost apa dalam blog ini. haha, hambar betoii... Dulu aku reti complain ja psl blog member x update2, sekarang baru gua paham. Perghh, bukan senang nak gain idea ni beb. Susah woo, klu mood x sampai, kompom nganga ja. Cmna para penulis menulis novel ek. Mana la depa korek idea yang bertimbun untuk mengindahkan bahasa, mempuitiskan language agar para pembaca tidak jemu menelaah hasil penulisan mereka. Fuhh, gua tabik lor!! Kat sini aku bukan la nak cita pa2, just nak gtau yg aku impress ngan para penulis nih. Depa dianugerahkan kepala yg mempunyai otak yg telah dijana utk menjadi kreatif. Sungguh beruntung bg mereka yg dapat kurnia cmni. Tambahan pula (ini penanda wacana), kalau depa guna nikmat yg dipinjamkan tu ke jalan yg benar, jalan yg diredhai. Fuhh, x dapat dibayangkan. depa bukan saja bley dapat keseronokan kat dunia nih, insyaAllah depa punya happiness tu continue sampai akhirat. Fulamak, gua x tau r nak describe cmna tahap ke'best'an tuhh. Lebih dari tahap gaban wooo.. Haiyo, x tau nak end post ni cmna plak...emmm..

Konklusinya (ini juga penanda wacana), gunalah nikmat yg dipinjamkan nih dengan sebaiknya. Janganlah anda merapu-rapu dan membuang-buang bakat anda tu merata-rata. Sesungguhnya, dengan pensia-siaan itu, anda akan bertemu dengan kerugian akhirnya. Oleh itu, saya seru kepada seluruh rakyat Malaysia, bangkitlah, bangkitlah, BANGKITLAH!!!! anda dari tidur sebab waktu azan sudah berkumandang...sekian..haha

2 comments:

fArhAnA said...

salam ziarah.betul tu.sbenarnya Allah kurniakan kita dgn pbagai logam.salah satu nya bakat menulis.klu hebat menulis, gnakan ke jalan Allah! tp tak da bakat pun xpe.blh diasah..sy juga masih blajar mngasah.pastikan guna pisau yang tajam! :)

aminaim said...

wslm, syukran sbb singgah. yea, btol kata saudari tu. bakat boleh diasah, minat boleh dicari...=)
manfaatkan di jln Allah. insyaAllah berbaloi..