Sunday, July 18, 2010

..Berubahlah..

Persoalan ni slalu timbul dlm fikiran aku. Ramai orang tau as a muslim, aurat tu wajib ditutup. Tapi pasal la still nak wat tayangan free gak. Time p kelas pakai tudung elok, cute sangat. Alih-alih, abis ja time kelas...aik, tudung dah terbang? Aishhh, you x rasa segan cik. Ramai orang tengok you tau. Cik x rasa something ke bila orang usha cik? Ooo, cik rasa cun ek.

Ishhh, patut ke kita utamakan pandangan manusia dulu daripada pandangan Allah. Sedangkan pandangan Allah tu lebih bermakna dan sangatlah peting. Dengan Kasih sayang Allah la kita boleh ke syurga, cik x mau ka? Pasal tudung tu satu hal, yg pakai baju singkat, senteng lengan baju...haiyoo. Eh, yg cik abg tu pun sama ja. Pakai short, kadang-kadang boxer ja. Adoi, pa nak jd nih? Dah banyak sangat pahala ka?

Hmm, tu la persoalan-persoalan yg slalu bermain dlm benak fikiran ni. Actually, perkara yg sama berlaku gak kat aku. Sometime aku x paham apa yg aku pikir sampai dengan relaxnya aku melakukan perkara seperti di atas. Bukannya x tau, tau. Tapi....hmm, knapa mesti ada tapi?



Ya Allah, hamba Mu ini perlukan kekuatan utk terus melawan nafsu. Kuatkan lah kami...



p/s: post ni adalah umum. Sapa terasa, amiklah sbg peringatan bersama...=)

No comments: