Monday, July 26, 2010

X mau buat lg dah

Hari ni dah maksud hari ke-15 dlm bulan Syaaban. Maksudnya hari ni adalah nisfu Syaaban. Sejak aku kecik dulu, bila mlm nisfu Syaaban ja mesti buat baca Yassin 3 kali kat surau dekat rumah. Dah jd routine tahunan. Tapi x buat pun x pa, x wajib. Time nisfu Syaaban gak disunatkan berpuasa.

*~disunatkan berpuasa nisfu Syaaban~

.....

Td ada la sikit kuliah Maghrib lps baca Yassin, senior KPLI yg bg kuliah. Background beliau hebat, penah jd mudir kat skolah agama lg. Tp pasal dia masuk KPLI? yg tu aku x paham... Pastu, bla bla bla bla bla (konklusi dari kuliah tu: Jadilah manusia sejati, jangan jadi manusia jadian.). Lps Isyak, otw balik bilik aku singgah cafe sat, nak order makan. Perut dah bergelora gila time tu. So, x pa la.

Cm besa amik kertas pastu tulis order, then bg kat brader assistant chef (fuh, gila hebat bunyi). Plan nak makan nasi goreng ayam. Pikiaq2 blek, x jadi. Mahal!..haha. Kedekut btol. Pastu order la nasi goreng cili padi, bungkus. Selalu gak la aku makan menu ni. Harap nama ja cili padi, bunyi ganazz, tp x pedas pun. Sejujurnya, aku suka makan pedas2 nih. Kalau x pedas rasa cm x puas bila makan. So, utk make sure tukang masak tu buat pedas, aku tulis 'pedas' atas kertas tu. Siap bulat lg. Kalau x nampak aku x tau la.

*kantoi pic lepas abis makan..

Penuh kesabaran aku tunggu. At last, Raja merangkap supervisor cafe (ya ka??) panggil nama aku. Ha, siap dah la tu nasik aku...haha. Syukur2. X sabar nak makan, lapar la katakan. Sampai2 ja kat bilik, aku terus bukak bungkusan polisterina.

*ni lepas dah diasingkan

Mak ai!!! Punya la banyak cili padi dia letak. Ni nak perli ka apa! Adus, brader nih lurus bendul ka? Or dia tension aku tulis 'pedas' tu?..huhu. Nak wat cmna, makan gak la. Memang kaw-kaw r pedas dia. Menitis air mataku kesedihan. Terima kasih abang cafe. Sorry, saya x buat lg dah...huhu


p/s: bersyukur la dengan apa yg kita dapat. Jgn mintak lbey, kadang2 buruk padahnya. Jadilah manusia sejati, jangan jadi manusia jadi-jadian.

4 comments:

fArhAnA said...

hehe..btul tu. :)

aminaim said...

pengajaran..=)

Asyraf Ridzuan said...

cam sedap ja...tapi takut sakit perut la plak...haha..

Anonymous said...

wat r ag afnan..gila byk cabai...,hahaa