Sunday, September 18, 2011

Suara Kami Suaramu Jua

A'uzubillahi min asy-syaitonirrajim...

Aku baru balik dari makan malam kat restoran mamak terkenal kat Penang ni, Subaidah. Masa on the way ke sana, macam biasa kalau naik Myvi roomate gua takkan miss radio Era.fm. Feberet beliau tu. Time tu, Era ada siar siaran langsung konsert yang berlangsung kat Stadium Merdeka, Konsert Suara Kami. Live gitu.



Berdasarkan info dari para hos, konsert tu anjuran Astro. Aznil Nawawi yang jadi pencetus idea dan disambut baik oleh PM. Dia punya pembukaan, perghhhh! Gempak shial!!! Gua bukan nak kata la, tapi serius dabooom. Kalau dari bunyi tu diorang macam main drum banyak-banyak, pastu ada percussion, then tambah dengan band lagi. Next, Hujan buat show. Memang meriah giler. Konsert tu pulak memang khas dibuat untuk geng-geng youth macam gua ni. Siap ada tulis 'Youthphoria' kat poster (jangan tanya gua maksunya apa).Kalau tak meletops memang kena booooo panjang-panjang la kan. Lagi satu, kalau dah konsert, memang sah-sah  kena ada artis. Artis yang datang bukan main-main, bukan calang-calang, ramai lagi tau. Hujan, Faizal Tahir........aaa, itu ja yang gua tau. Lepas tu kitorang makan, sambil tengok Song dengan Konchelny buat own goal.

Dah selesai makan dengan meraikan kegembiraan Arsenal kena 3-2, kami pun belah. Dalam kereta sambung lagi dengar Era. Khabarnya kat Stadium Merdeka hujan. Lebat atau tak gua tak tau. Dalam hujan-hujan tu pun para belia masih tak berganjak. Haha, biasa la jiwa muda. Kalau aku kat sana pun, ntah-ntah tunggu jugak. Kui kui.  Then, dengar la suara hos-hos tadi bising-bising suruh stay, biar basah badan asal puas layan (tu bukan pepatah dari hos). Tak cukup Bahasa Melayu dengan English, Tamil dengan Mandarin pun join sekali. Paham atau tak soal kedua, yang penting 1Malaysia. Baru nampak padu!

Tiba-tiba telinga aku tertangkap sesuatu dari perbualan hos-hos tadi. 2 3 kali jugak diorang ulang suara. Fuhh, mantop! PM dengan isteri beliau pun main hujan sekali kat sana. Ni tak boleh jadi. Diorang main takkan gua tak join sekaki. Nasib la Penang beratus kilometer nak ke KL sana. Kalau berkilometer, memang aku sampai. Mana nak cari PM youth soul camtu beb!



p/s: Gua risau. Bapak borek anak rintik. Guru kencing berdiri, murid kencing pecut 100m.

4 comments:

Asyraf Ridzuan said...

haha...aq rasa kalau lari pecut 100m x sempat nk kencing kot....haha

aminaim said...

oooo, eh. penah try acap? hehe. gurau2

Asyraf Ridzuan said...

haha... blom try ar gi...tp klau tgk pada kelajuan larian dengan tekanan yg diperlukan rasanya x sempat (acceleration/pressure - teori albert enstein pnya ank....hahaha)

aminaim said...

pergh, hahaa. ni mmg dah tak dpt nak lawan. teori kukuh tu. haha