Wednesday, April 11, 2012

Lebih Baik Bunuh Diri

Bismillah...

Bangun pagi gosok gigi, pergi mandi, pergi sarapan di Taman Tun Sardi...ewah. Eh, Sardon lah! *punya la nak bagi sama rima akhir kan. Bahasa kebangsaan kena jaga. 

Berbalik kepada cerita. Semangat aku bangun untuk bersarapan. Biasalah, hari cuti. Hari ada kelas mana sempat nak sarapan2 ni. bangun pagi pun ngam2 nak bersiap2 saja. Jadi, aku gerak dengan 2 orang kawan dengan kancil...Perodua Kancil la tu. Sesampai di sana, cepat2 cari kedai yang menjadi favouritas aku iaitu kedai jual roti sandwich daging..*nama tak ingat..ditambah dengan teh tarik komtar. Perghhhh, wa cakap lu!

Aku menikmati sarapan dengan penuh rasa puas kerna tercapai hajatku. Haha. Sambil makan2, mata juga liar memerhati gelagat orang ramai yang pelbagai karenahnya. Dari anak kecil yang menangis mintak susu, minah saleh beli nasi lemak, anak2 muda berborak tawa dan hinggalah kepada si pengemis tua.


Sejenak terlintas difikiranku, kenapa begitu jadinya. Kita lebih rela memekakkan telinga dan membiarkan mereka memerhati kita dengan harapan.

Hakikat yang kita tahu; nikmat kesenangan yang kita peroleh bukan milik kita. Jadi, kenapa perlu kita berkelakuan sedemikian?!

Biar saat nikmat kita ditarik oleh Sang Pemilik, kita mampu mengucapkan syukur atas nikmat kurniaan yang telah kita guna untuk manfaat bersama. Biar kepuasan berkongsi membatasi kepuasan untuk diri sendiri. Kerana yang itu akan berpanjangan kesannya...hingga syurga. InsyaAllah!

Kalau taknak nak kongsi, lebih baik bunuh diri saja. Sebab pentingkan diri sangat kan! Amboih, garang bebenor. Hahaha. Takdak kaitan plak tu...haha lagi.

2 comments:

Asyraf Ridzuan said...

baru berkesempatan baca blog... btw tangkap gambar tu guna kamera baru ka?? hehe...

aminaim said...

keh keh..haha. itu la guna dia, shoot scene yg best utk renungan. kehkeh