Friday, February 11, 2011

Rantauan


























Bismillah...

Esok malam aku akan bertolak ke Ipoh seorang diri. Member cakap ada orang tawarkan diri utk temankan, tapi tak jadi plak, hmm. Ramai tanya, mimpi apa aku tetiba ke Ipoh ni. Sebenarnya utk hadiri akad nikah dan kenduri kawen sepupu aku. Anak sulung pak cik aku. Bila dah anak sulung, makan mesti besar kan. Tak kan nak lepaskan rezki, tak bagus!

Malam ni keadaan agak tak tenteram. Gelisah sebab malam esok kena naik bas sendirian 1 hal. Di tambah lagi, malam ni bunyi dentuman sana sini. Bunga api! Katanya utk perayaan Dewa Langit. Permulaan letupan ok, boleh adapt malah rasa syok pula. Tapi bila dah berlanjutan dekat 2-3 jam, sapa boleh tahan. Suasana dah macam kat Palestine sana. Bom sana, bom sini! Ini baru mercun dan bunga api, belum atom dan grenade lagi. Apa khabar lah saudara se-Islam di sana. Aman kah mereka macam kita?

Tadi aku ditemankan seorang member beli tiket. Baru jejak kaki masuk ke kawasan kaunter jual beli, 2 3 orang brader agen bas serbu. Serabut dibuatnya! Namun, segala seruan brader2 tadi aku tak layan sebab misi hanya satu, Sri Maju. Syarikat bas yg menjadi pilihan member kpd member yg temankan aku. Khabarnya murah, itu yg penting!

Tapi pilihan tersebut tak menjadi pilihan atas beberapa sebab. Era Mesra terpaksa dipilih. Memang tak pernah dengar namanya, namun bunyi seperti selesa. Harap begitulah.
Semoga perjalanan lancar.

3 comments:

fakrul_roslan said...

Sri Maju sangat maju...ha3

Rein Azmi said...

insyaallah...

foo said...

harap2 bumbung tak tercabut.