Tuesday, October 12, 2010

Pengalaman adalah Anugerah

Dari hari ke hari,
tahun berganti-ganti...

Aku mula menjebakkan diri ke dalam kancah nasyid masa aku form 2 kat SMKAS. Karier aku bermula sbg penyanyi sebenarnya. Namun begitu, ustat yg melatih time tu terpaksa berhentikan aku kerana katanya aku terlalu hebat utk itu. Perghhhh...
Walau bagaimanapun, aku x berputus asa. Dan dari situ lah bermulanya arena percussion dlm hidup aku. Even x sehebat Souhail Kaspar, tp bley main tu kira ok la kan..hoho



Form 2 smpai form 3 kat SMKAS aku men benda ni. Nama dia darabuka atau juga famous kat mesir ngn nama 'egyptian tabla'. Dengan beliau lah aku mula mengenali apa erti sebenar musik. Huh, sangat bajet.

Ni plak namanya djembe. Cun kan kaler dia. Beliau sangat famous kat Afrika. Aku start men djembe ni lepas aku pindah sekolah, kat SBPIKP.




Ha, ini conga. Menatang ni la aku dok men sekarang sampai sakit-sakit tangan. Aku x reti pun, belasah ja. Baru berjinak-jinak dengan beliau. Hanya mengharap kepada pengalaman lalu time usha member men dan tunjuk ajar dari kengkawan kat sini. Justeru, sangat benar kata orang, pengalaman mengajar erti hidup.

Kat bawah ni pic time ada latihan kat SBPIKP...


Kusyuk berlatih utk persembahan NKI kali ke......aaaa, 28 kot.

Siap kena jemur lagi. Inilah yang dikatakan berdikit-dikit dahulu bersenang-senang kemudian.

Antara alat yg aku penah kenal kat SBPIKP.



Ni la Souhail Kaspar. Kami pernah bekerjasama utk konsert amal kat negara beliau...uhuk2



Actually, hari ni aku ada performance utk pertandingan nasyid apa ntah kat IPDA. Sbb tu tiba2 tergerak nak post asal nih..hehe


P/s: Semua alat yg aku men kat atas adalah berasaskan ketuk-ketuk. Dan klu perasan, alatnya makin membesar. Terfikir la jugak, pasni nak belajar men drum plak...huhu

2 comments:

-Mai- said...

'Ni la Souhail Kaspar. Kami pernah bekerjasama utk konsert amal kat negara beliau...uhuk2'

ayat ciplak..Mr Rajoo punye tu..hehe

aminaim said...

haha, beliau kan inspirasi 3mt2..haha